دانلود پیشینه تحقیق,نمونه فصل دوم پایان نامه

دانلود پیشینه تحقیق,فصل دوم پایان نامه,مبانی نظری و پیشینه تحقیق, دانلود پیشینه تحقیق, نمونه پیشینه پژوهش, نمونه فصل دوم پایان نامه, دانلود فصل دوم پایان نامه, پیشینه تحقیق در پایان نامه

دانلود پیشینه تحقیق,نمونه فصل دوم پایان نامه

دانلود پیشینه تحقیق,فصل دوم پایان نامه,مبانی نظری و پیشینه تحقیق, دانلود پیشینه تحقیق, نمونه پیشینه پژوهش, نمونه فصل دوم پایان نامه, دانلود فصل دوم پایان نامه, پیشینه تحقیق در پایان نامه

دانلود پیشینه تحقیق,نمونه پیشینه تحقیق فصل دوم پایان نامه , پیشینه پژوهش, نمونه پیشینه پژوهش,نمونه پیینه تحقیق, نمونه مبانی نظری پایان نامه , ادبیات نظری و پیشینه در پایان نامه , دانلود پیشینه پژوهش ,

کلمات کلیدی

فروشگاه الماس

مبانی نظری و پیشینه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استعداد

فصل دوم پایان نامه ارشد روانشناسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع سیستم های مغزی رفتاری

مبانی نظری و پیشینه با موضوع سیستم های مغزی رفتاری

مبانی نظری و پیشینه با موضوع الگوهای ارتباطی

منظور از مبانی نظری تحقیق چیست

مفهوم مبانی نظری تحقیق

مبانی نظری یک تحقیق چیست

مبانی نظری وپیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع جو سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد

مبانی نظری و ادبیات تحقیق

مبانی نظری روش تحقیق

مبانی نظری تحقیق چیست؟

مبانی نظری تحقیق چیست

مبانی نظری تحقیق شامل چیست

مبانی نظری تحقیق در پروپوزال

مبانی نظری تحقیق در پایان نامه چیست

مبانی نظری تحقیق در پایان نامه

مبانی نظری تحقیق در عملیات مهرگان

مبانی نظری تحقیق در عملیات

مبانی نظری تحقیق به انگلیسی

اهمیت مبانی نظری تحقیق

یک نمونه از فصل دوم پایان نامه

چگونه فصل دوم پایان نامه بنویسیم

نمونه ای از فصل دوم پایان نامه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۵۶ ب.ظ
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 97 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع هوش معنوی

در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

چارچوب نظری پایان نامه روانشناسی با موضوع هوش معنوی

هوش معنوی

تعریف هوش

از هوش تعریف واحدی به دست نیامده و صاحب نظران مختلف آن را به گونه های متفاوتی تعریف کرده اند. نمی توان تعریف مشخصی از هوش به دست آورد که مورد توافق همه روانشناسان وابسته به رویکردهای مختلف باشد. با این حال عناصری از هوش وجود دارند که مورد توافق غالب پژوهشگران است. گیج و برلاینر[1] (1992) این عناصر را در سه دسته تقسیم کرده ا ند؛

- توانایی پرداختن به امور انتزاعی: منظور این است که افراد با هوش بیشتر با امور انتزاعی (اندیشه ها، نمادها، روابط، مفاهیم، اصول) سروکار دارند تا امور عینی (ابزارهای مکانیکی، فعالیت‌های احساسی).

- توانایی حل کردن مسائل:یعنی توانایی پرداختن به موقعیت های جدید، نه فقط دادن پاسخ‌های از قبل آموخته شده به موقعیت های آشنا.

- توانایی یادگیری: به ویژه توانایی یادگیری انتزاعیات، از جمله انتزاعیات موجود در کلمات و سایر نمادها و نیز توانایی استفاده از آنها(به نقل از سیف، 1387).

روانشناسان مختلف تعاریف گوناگونی از هوش ارائه کرده اند و همینطور هوش را به انواع مختلفی تقسیم کرده اند. از جمله اینکه؛ نظریه هوش سه بخشی استرنبرگ یکی از معروف ترین رویکردها درباره هوش است. طبق این نظریه هوش دارای سه چهره است؛ هوش تحلیلی، هوش آفریننده و هوش عملی. منظور از هوش تحلیلی، توانایی انسان در برخورد موثر با مسائل است. هوش آفریننده، تولید اندیشه های نو، پیشنهاد دادن روش های نو، برخورد متفاوت با مسائل و ترکیب اطلاعات به راههای جدید است و هوش عملی، توانایی پرداختن به مسائل و مشکلات زندگی روزانه است. هوارد گاردنر[2] نیز یکی از نظریه پردازان هوش چندگانه، نظریه ای وضع کرده شامل هشت نوع هوش متفاوت به نام های؛ هوش زبانی (کلامی)، هوش موسیقیایی، هوش منطقی – ریاضی، هوش فضایی، هوش بدنی – جنبشی، هوش طبیعت گرایانه، هوش میان فردی و هوش درون فردی. در نظریه گاردنر هوش به صورت توانایی حل مسئله یا ساختن چیزی با ارزش تعریف شده است و افراد از لحاظ هوش های مختلف با هم متفاوت‌اند(کروکشانک[3]، جنکینس[4] و متکالف[5]، 2006). وولفولک[6] (2005) اشاره کرده است نظریه ی گاردنر تنها به این هشت نوع منحصر نمی شود گاردنر هوش روحانی یا معنوی را نیز مطرح کرده و آن را به عنوان توانایی اندیشیدن درباره پرسش های بزرگ مربوط به معنای زندگی تعریف کرده است.

هم گاردنر و هم استنربرگ معتقدند هوش در فرهنگ های مختلف به صورت های متفاوت ظاهر می‌شود.در جوامع غربی هوش بیشتر شناختی است و شامل پردازش اطلاعات است. در حالی که در جوامع شرقی مؤلفه های گوناگون عملکرد و تجربه انسان، از جمله شناخت، شهود و هیجان را در یک ارتباط کامل[7](یکپارچه) در بر می گیرد (سیف، 1387). در مجموع، هوش عموماً باعث سازگاری فرد با محیط می شود و روش های مقابله با مسائل و مشکلات را در اختیار او قرار می­دهد. توانایی شناخت مسأله، ارائه راه حل پیشنهادی برای مسائل مختلف زندگی و کشف روش های کارآمد حل مسائل از ویژگی های افراد باهوش است(وولفولک،2005).

2- 2- 2- مفهوم معنویت

معنویت[8] یکی از نیازهای درونی انسان بوده و برخی صاحب نظران آن را متضمن بالاترین سطح زمینه‌های رشد شناختی اخلاقی و تلاش همواره ی آدمی برای معنا بخشیدن به زندگی و پاسخ به چراهای زندگی می دانند. همین امر باعث شده است که سازمان بهداشت جهانی نیز در تعریف ابعاد وجودی انسان علاوه بر ابعاد جسمانی، روانی، اجتماعی به بعد معنوی نیز اشاره کند و بعد چهارم یعنی بعد معنوی را نیز در رشد و تکامل انسان مطرح کند (یعقوبی، 1388). معنویت به عنوان انرژی، معنا، هدف و آگاهی در زندگی است. جست وجوی مداوم برای یافتن معنا و هدف زندگی است. درک عمیق و ژرف ارزش زندگی، وسعت عالم، نیروهای طبیعی موجود، و نظام باورهای شخصی است (زارعی متین و همکاران، 1390).


[1]. Gage&Berliner

[2]. Howard Gardner

[3]. Cruickshank

[4]. Jenkins

[5]. Mercalf

[6]. Woolfolk

[7]. Integrative relation

[8]. Spirituality


  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت مراقبت پرستاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع شکاف دیجیتالی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل تعالی سازمانیefqm
  • آموزش تولید فیلتر هوا در منزل بدون سرمایه اولیه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تحول در روانشناسی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کم توانی ذهنی کودکان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اگزیم بانک امریکا
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازگاری و ناسازگاری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق خود متمایز سازی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع مهارت های زندگی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ریسک
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض والد فرزندی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری(CRM)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نیازسنجی آموزشی معلمان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فراخنای توجه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش پیش دبستانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت فرهنگ سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شادکامی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع تاب آوری
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره خود کارآمدی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق بهره وری در سازمان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش و پرورش در ایران
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع خودکارآمدی
  • نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.