دانلود پیشینه تحقیق,نمونه فصل دوم پایان نامه

دانلود پیشینه تحقیق,فصل دوم پایان نامه,مبانی نظری و پیشینه تحقیق, دانلود پیشینه تحقیق, نمونه پیشینه پژوهش, نمونه فصل دوم پایان نامه, دانلود فصل دوم پایان نامه, پیشینه تحقیق در پایان نامه

دانلود پیشینه تحقیق,نمونه فصل دوم پایان نامه

دانلود پیشینه تحقیق,فصل دوم پایان نامه,مبانی نظری و پیشینه تحقیق, دانلود پیشینه تحقیق, نمونه پیشینه پژوهش, نمونه فصل دوم پایان نامه, دانلود فصل دوم پایان نامه, پیشینه تحقیق در پایان نامه

دانلود پیشینه تحقیق,نمونه پیشینه تحقیق فصل دوم پایان نامه , پیشینه پژوهش, نمونه پیشینه پژوهش,نمونه پیینه تحقیق, نمونه مبانی نظری پایان نامه , ادبیات نظری و پیشینه در پایان نامه , دانلود پیشینه پژوهش ,

کلمات کلیدی

فروشگاه الماس

مبانی نظری و پیشینه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استعداد

فصل دوم پایان نامه ارشد روانشناسی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع سیستم های مغزی رفتاری

مبانی نظری و پیشینه با موضوع سیستم های مغزی رفتاری

مبانی نظری و پیشینه با موضوع الگوهای ارتباطی

منظور از مبانی نظری تحقیق چیست

مفهوم مبانی نظری تحقیق

مبانی نظری یک تحقیق چیست

مبانی نظری وپیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع جو سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد

مبانی نظری و ادبیات تحقیق

مبانی نظری روش تحقیق

مبانی نظری تحقیق چیست؟

مبانی نظری تحقیق چیست

مبانی نظری تحقیق شامل چیست

مبانی نظری تحقیق در پروپوزال

مبانی نظری تحقیق در پایان نامه چیست

مبانی نظری تحقیق در پایان نامه

مبانی نظری تحقیق در عملیات مهرگان

مبانی نظری تحقیق در عملیات

مبانی نظری تحقیق به انگلیسی

اهمیت مبانی نظری تحقیق

یک نمونه از فصل دوم پایان نامه

چگونه فصل دوم پایان نامه بنویسیم

نمونه ای از فصل دوم پایان نامه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد تحصیلی

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۵۴ ب.ظ
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد تحصیلی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 85 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع  عملکرد تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع عملکرد تحصیلی

در34صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

امروزه، صاحب نظران بر این باورند که یکی از دلایل مهم توسعه کشور‌های پیشرفته، توجه و اهتمام آنها به تربیت نیرو‌های خلاق و مؤثر است. دانشجویان نیروی انسانی برگزیده و سازندگان فردای کشور هستند، و موفقیت تحصیلی آنها از جمله اهداف اساسی برنامه‌‌های آموزشی است. دانشجویان به واسطه موفقیت در تحصیل می‌توانند به موقعیتی دست یابند که از حداکثر نیروی درونی وبیرونی خود برای دستیابی به اهداف آموزش عالی استفاده نموده و شرایط لازم برای زندگی اجتماعی موفق را کسب کنند. برعکس، عدم موفقیت در تحصیل، زمینه ساز مشکلات فردی و اجتماعی بسیار و انحراف از دستیابی به اهداف سیستم آموزشی است.

دوره دانشجویی برای دانشجویان دوره ای مهیج و پر چالش است. بنابراین به دلیل رویارویی با عوامل استرس زای زیاد و لزوم سازگاری مناسب، باید از سلامت روانی و خود اتکایی بالایی برخوردار باشند تا بتوانند به توفیقات روز افزون‌تری در تحصیل و حرفه خود دست یابند (دانش پژوه و همکاران 2007). این ویژگی‌ها که هر فرد در نتیجه رویارویی با موقعیت‌‌های گوناگون و افراد مختلف به آن مجهز است، ساختار روانی و صفات شخصیتی است. این ساختار روانی نه تنها تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند خانواده، اجتماع، گروه همسالان و غیره قرار دارد، بلکه عواملی چون انگیزش، پیشرفت، موفقیت و... را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. پس می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی، ویژگی‌‌های روانی افراد است.

دانشجویان به دلایل متعدد، استرس‌ها و فشارهای روانی زیادی را بسته به موقعیت‌های آموزشی تجربه می‌کنند، مهاجرت جهت تحصیل، جدایی از شبکه‌های خانواده و دوستان و از دست دادن نسبی حمایت‌های عاطفی اجتماعی آنها، درگیرشدن در روابط اجتماعی جدید، حجم دروس و برنامه‌های دانشگاهی، دوره خاص سنی، همگی از عواملی بوده که برای دانشجویان در برهه‌های مختلف استرس‌زا بوده و می‌تواند آنها را مستعد ناراحتی‌های روانشناختی و جسمانی کند.

ارزشیابی مستمر و مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در طول تحصیل و بررسی عوامل مرتبط با آن یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی بویژه در دانشگاه‌ها می‌باشد.

این امر در تدوین برنامه آموزشی بهتر، ارتقای کیفیتی آموزشی و نهایتاً در اصلاح و بهبود کارآئی مسئولین مربوطه تأثیر به سزایی دارد. توجه به این امر چیزی ست که درتمام دنیا در رأس برنامه‌های توسعه آموزش مدنظر قرار می‌گیرد به منظور پیش بینی وضعیت تحصیلی دانشجویان، تعیین ملاک‌ها و متغیرهای مناسب از جمله عمده‌ترین حوزه‌های پژوهشی است که محققان علوم تربیتی وروانشناسی در آن فعال می‌باشد تحقیقات بسیاری در زمینه پیش بینی عملکرد تحصیلی انجام پذیرفته است وضعیت اقتصادی اجتماعی سطح تحصیلات، آموزش و نمرات آزمونهای پیشرفت تحصیلی و هوش از جمله شاخص‌های است که محققان از آن جهت پیش بینی وضعیت فرد در آینده استفاده می‌نمایند. به منظور پیش بینی وضیت و موفقیت تحصیلی دانشجویان، تعیین ملاک‌ها ومتغیرهای مناسب، از جمله عمده‌ترین حوزه‌های پژوهشی است که محققان علوم تربیتی وروانشناسی در آن فعال می‌باشند. تحقیقات زیادی در زمینه پیش بینی عملکرد تحصیلی انجام پذیرفته است (جسلون 1999). وضعیت اقتصادی-اجتماعی، سطح تحصیلات، معدل تحصیلی و نمرات آزمون‌های پیشرفت تحصیلی و هوشی از جمله شاخص‌هایی است که محققان از آنها جهت پیش بینی وضعیت فرد در آینده استفاده نموده اند (منیری 1385).

افت تحصیلی[1] دانشجویان یکی از مشکلات عمده مراکز آموزش عالی کشور است که نه تنها باعث اتلاف وقت و هزینه‌‌های جاری این مراکز می‌شود، بلکه باعث ایجاد مسایل و مشکلات روحی - روانی، خانوادگی و اجتماعی برای دانشجویان نیز می‌شود. بر پایه مطالعات انجام شده، این مشکل هر ساله در حال افزایش بوده، به گونه ای که بسیاری از دانشجویان نمی‌توانند از عهده محتوای آموزشی مدون دروس دانشگاهی برآمده، یا آن‌ها را در موعد مقرر به اتمام رسانند (کرمی 1996).

افت از نظر لغوی به معنی کمبود، کمی، کم و کاست و نقصان است. منظور از افت تحصیلی «کاهش عملکرد تحصیلی دانشجو از سطح رضایت بخش به سطحی نامطلوب است». همچنین افت در لغت به معنای ضایعات، ضایع کردن که بیشتر در نظر اقتصاددانان مطرح شده است. اما در بعضی از متون فارسی کلمه ترک تحصیل نیز معادل افت تحصیلی در نظر گرفته شده است. به عبارتی افت تحصیلی عبارت است از نزول از یک سطح بالاتر به سطح پایین‌تر در تحصیل و آموزش است.

افت تحصیلی به معنای دقیق آن، زمانی است که فاصله قابل توجهی بین توان و استعداد بالقوه و توان بالفعل فرد در فعالیت‌‌های درسی و پیشرفت تحصیلی مشهود باشد. گرچه این تعریف می‌تواند همه کسانی را که به دنبال شکست‌های پی در پی تحصیل، از تحصیل عقب مانده و عمدتاً به اصطلاح تجدید یا مردود شده‌اند را در بر گیرد اما مفهوم افت تحصیلی صرفاً در رفوزگی و تجدیدی خلاصه نمی‌شود و می‌تواند شامل هر دانش آموز و دانشجویی شود که اکتساب‌‌های آموزشگاهی و پیشرفت دانشگاهی او کمتر از توان بالقوه و حد انتظار اوست. لذا بر اساس این تعریف دانش آموزان تیزهوش نیز ممکن است دچار افت تحصیلی و کم آموزی بشوند. لذا افت تحصیلی مسئل‌های است عام و نسبی.


[1] academic decline


  • پیشینه تحقیق ابعاد ویژگی های شخصیتی
  • پیشینه پژوهش سبک های مدیریت
  • پیشینه تحقیق ادراک بینایی و شنوایی
  • پیشینه تحقیق انگیزه کاری کارکنان
  • پیشینه پژوهش سبک های هویتی
  • پیشینه پژوهش سبک زندگی مادران باردار
  • پیشینه پژوهش ابعاد و مولفه های هوش معنوی
  • پیشینه پژوهش رضایت شغلی و سلامت
  • پیشینه پژوهش سبک های هویت فردی و پیشرفت تحصیلی
  • پیشینه پژوهش سلامت عمومی و تعارض کار با خانواده
  • پیشینه پژوهش حافظه و ابعاد حافظه انسان
  • پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی
  • پیشینه پژوهش انگیزه یادگیری بالینی
  • پیشینه پژوهش یادگیری خود تنظیمی
  • پیشینه پژوهش نظریه های انگیزه پیشرفت
  • پیشینه پژوهش خلاقیت
  • پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی
  • پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه
  • پیشینه پژوهش ابعاد سرشت و منش در شخصیت
  • پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی
  • پیشینه پژوهش خانواده و شیوه های فرزندپروری
  • پیشینه پژوهش امیدواری و امید به زندگی
  • پیشینه پژوهش موسیقی درمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نوآوری سازمانی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق روانشناسی حافظه
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی روانشناختی کارکنان
  • مبانی نظری تحقیق فلسفه آموزش و پرورش
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق آموزش فلسفه برای کودکان
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق کیفیت زندگی کاری
  • چارچوب نظری و پیشینه تحقیق یادگیری و ارزشیابی
  • دانلود چارچوب نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش هیجانی
  • چارچوب نظری و پیشینه تحقیق مهارت های یادگیرنده الکترونیکی
  • چارچوب نظری و پیشینه تحقیق مهارت یادگیری الکترونیکی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق واقعیت درمانی گلاسر
  • نظرات (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.