مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع ادراک بینایی و شنوایی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل docx
حجم فایل 61 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27
مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع ادراک بینایی و شنوایی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674

مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع ادراک بینایی و شنوایی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع : دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

ادراک بینایی و شنوایی

ادراک:

ادراک به معنی شناخت اطلاعات حسی است ، یا مکانیسمی است که بوسیله آن مغز به دور از تحریک حسی به عمل شناختی و مفهوم سازی می پرداز . سازه های[1] مختلفی از ادراک در ناتوانیهای یادگیری معنی و کاربرد یافته اند که از میان آنها مفهوم مسیر ادراکی ، مفهوم نظام های نیمه مختار کارکرد مغز ، ادراک کل و جزء ، ادراک بینایی ، ادراک شنوایی ، ادراک هاپتیک ، ادراک حس به حس ، ادراک شکل و جهت ، و ادراک اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردا هستند (رهبانفرد،1377) .

مفهوم مسیر ادراکی

تفاوت های زیادی در روش یادگیری کودکان وجود دارد . برخی از آنها از راه گوش بهتر یاد می گیرند ، برخی با نگاه کردن و برخی از طریق لامسه یا با انجام عملی ، یادگیری شان بهتر صورت می گیرد . هر کدام از این راههای یادگیری و دریافت اطلاعات یک مسیر ادراکی [2]، نامیده می شود . بسیاری از کودکانی که مشکلات یادگیری دارند در یکی از این مسیرهای ادراکی نسبت به دیگر مسیرها دارای برتری و آمادگی بیشتری هستند . بعلاوه یک مسیر ادراکی بخصوص ممکن است در تعدادی از کودکان بقدری محبوب باشد که یادگیری از آن طریق برای آنان حاصلی نداشته باشد (وپمن[3] 1968 )

کودکان معمولا دارای یک مسیر ادراکی بهینه[4] هستند . بدین معنی که برخی از کودکان از طریق گوشهای خود و یا با عمل گوش دادن موثر تر یاد میگیرند ( مسیر شنوایی ) ، برخی دیگر از راه چشم هایشان این فراگیری را بهتر صورت می دهند ( مسیر بینایی ) ، تعداد کمی از کودکان نیز هستند که به نظر می رسد از راه لمس یادگیری کارآمدی داشته باشند ( مسیر لمسی ) یا بوسیله احساس عضلانی بهتر یاد می گیرند ( مسیر حس حرکت ) (رهبانفرد،1377) ..

مشاهده بالینی گرایش فرد برای ترجیح یک مسیر ادراکی به دیگر درون داده ای ادراکی بوسیله شارکو[5] ( 1953 ) بعمل آمد . او مردم را به سه دسته فراگیران گوشی[6] ، فراگیران چشمی[7] ، و فراگیران لمسی[8] طبقه بندی کرد . همزمان با او دانشمندان روسی نیز به گونه شناسی ترجیحی مسیرهای ادراکی افرا بهنگام یادگیری دست زدندن ( لوریا 1966 ) .

مفهوم نظام های نمیه مختار

نظر مشابهی از ادراک در مدل نظام های نمیه مختار[9] سازمان و کارکرد مغز ارائه گردیده است (جانسون میکلباست ـ 1967 ) . به طور خلاصه ، این نظر مغز را همچون مجموعه ای از نظام های حساسه نیمه مستقل[10] نظیر نظام شنوایی ، نظام بینایی ، نظام لمسی ، و نظام عضلانی تصور می کند . نظام حساسه عنوان شده می تواند در سه وجه دارای عملکرد باشد : ( 1 ) به عنوان یک مسیر حسی نیمه مستقل چون دیگر کانالهای حسی ، ( 2 ) در روش مکمل با سایر نظام ها ، ( 3 ) با سایر نام ها به عنوان یک مجموعه واحد اصطلاحات زیرین در ارتباط با این سه نوع ویژه کار نظام مغز مورد استفاده قرار می گیرد : ( 1 ) کارکرد درون عصبی حسی[11] ؛ ( 2 ) کارکرد بین عصبی حسی[12] ؛ و ( 3 ) کارکرد یگانه[13] .


[1] constructs

[2] Perceptual modality

[3] Wepman

[4] optimal

[5] charcot

[6] Audle learners

[7] Visile learners

[8] Tactile learners

[9] Semiautonomous systems

[10] Semi- independent modality systems

[11] intranevrosensory

[12] internevrosensory

[13] Integrative


  • دانلود مبانی نظری بازنمایی تفاوت های جنسیتی در سینما
  • دانلود مبانی نظری قدرت در نگاه مارکسیسم، نخبه گرایان و…
  • دانلود تحقیق بررسی و مقایسه رشد صنعت در کشورهای گوناگون
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهمیت مالیات
  • دانلود پژوهش خواص سوپرآلیاژها و مقاومت آنها در برابر خوردگی
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق افسردگی چیست
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش پیشرفت
  • دانلود پژوهش ذوب و تصفیه فولاد
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس
  • نقد و بررسی آثار معماری جیمز استرلینگ
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اشتیاق شغلی
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد
  • نقاشی دیواری دو امام زاده در استان گیلان شهر لاهیجان
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتیاد به مواد مخدر
  • تکنولوژی اجراء در سد خاکی با هسته رسی
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش استنادها درایران وجهان
  • چرا و چگونه میکرو RNA ها را بررسی می کنند ؟ MicroRNA: Why Study It and How
  • ادبیات و پیشینه تحقیق بازار سرمایه
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق در اسلام
  • دانلود مقاله حشرات، قارچ، میکروارگانیسم ها
  • ادبیات و پیشینه تحقیق افسردگی
  • دانلود مقاله اختلالات متابولیکی در گاوهای شیری
  • ادبیات و پیشینه تحقیق اختیارات سرمایه گذاری
  • دانلود مقاله خوراک تغذیه در گاو
  • ادبیات و پیشینه تحقیق اخلاق حرفه ای
  • دانلود مقاله خوراک حیوانات اهلی
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی و ادراک خداوند (فصل دوم)
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اهداف پیشرفت تحصیلی
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان (فصل دوم)
  • دانلود مبانی و پیشینه نظری هویت و نحوه شکل گیری آن (فصل دوم پایان نامه)
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری رابطه فرسودگی شغلی و شغل آموزگاری
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری دلزدگی زوجین در زندگی زناشویی
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق انگیزه کاری کارکنان(فصل دوم روانشناسی)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های هویتی(فصل دوم روانشناسی)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک زندگی مادران باردار(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد ویژگی های شخصیتی(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های مدیریت(فصل دوم روانشناسی)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ادراک بینایی و شنوایی(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش رضایت شغلی و سلامت(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های هویت فردی و پیشرفت تحصیلی(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی و تعارض کار با خانواده(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش حافظه و ابعاد حافظه(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های عشق ورزی(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش انگیزه یادگیری بالینی(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش یادگیری خود تنظیمی(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش نظریه های انگیزه پیشرفت(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیشرفت تحصیلی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودکشی و افکار خودکشی(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش ابعاد سرشت و منش در شخصیت (فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش خانواده و شیوه های فرزندپروری(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش موسیقی درمانی(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش امیدواری و امید به زندگی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش سوگیری توجه(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش اعتیاد و مصرف مواد(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش روان درمانی حمایتی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش اضطراب امتحان(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های عملکرد تحصیلی و پیشرفت(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مولفه های خلاقیت(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش مهارهای خودکنترلی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش خودپنداری و خویشتن داری(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش راهبرد های فراشناخت(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت عمومی فردی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش ابعاد تربیت معنوی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های رسانه ها(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های رسانه ها(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش ماهواره و نهاد خانواده(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای فراشناخت(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش تحلیل محتوا(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش استرس تحصیلی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش احساس تنهایی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم فرسودگی وحمایت شغلی (فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش لکنت زبان(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش کیفیت خدمات مراکز آموزشی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد هوش هیجانی(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات یادگیری(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات تغذیه و خوردن(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهزیستی روانشناختی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش پیمان شکنی زناشویی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق تصور از خود یا خودپنداره(فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد کیفیت زندگی(فصل دوم پایان نامه)
  • دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ویژگیهای یادگیری خودتنظیمی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان بیش فعالی(ADHD) یا نوروفیدبک (فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش جهت گیری مذهبی(فصل دوم)
  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد سلامت روانی (فصل دوم پایان نامه)
  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش درمان اختلال کم توجهی(فصل دوم)
  • چارچوب نظری و پژوهش تجربی رفتار شهروندی سازمانی (فصل 2)